Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України на своєму
сайті оприлюднило роз'яснення щодо прийому учнів до 1 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Отже, умови прийому дітей до 1 класів загальноосвітніх навчальних закладів на 2011-2012 навчальний рік не змінилися.
Вік майбутніх першокласників регламентується статтею 20 Закону України "Про загальну середню освіту" («:зарахування учнів до загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється, як правило, з шести років»).
Разом з тим, звертаємо увагу батьків та педагогічної громадськості на те, що згідно зі ст.12 Закону України "Про дошкільну освіту" право на перебування у дошкільних навчальних закладах гарантовано дітям віком від двох місяців до шести (семи) років.
Отже, якщо дитина досягла 6-річного віку, дошкільні навчальні заклади не можуть відмовити батькам у подальшому отриманні дошкільної освіти їхньою дитиною.
Прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється
без конкурсу відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.04.2005 р. N 204 «Про прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів», а також
відповідно до території обслуговування. За наявності вільних місць дитина може розпочинати навчання
в інших навчальних закладах.
Для зарахування дитини до 1 класу батькам чи особам, які їх замінюють, слід подати такі документи:
- заяву на ім'я директора;
- копію свідоцтва про народження дитини;
- медичну картку встановленого зразка.
Оскільки навчання учнів 1 класу здійснюється з урахуванням особливостей фізичного і психічного розвитку дітей, їх вікових та індивідуальних можливостей, слід зазначити, що готовність до систематичного навчання визначається взаємозв'язаними компонентами: фізичною готовністю (станом здоров'я і фізичним розвитком дитини), інтелектуальною і особистісною готовністю.
Фізична готовність дитини до школи визначається медичними працівниками і записується у медичній картці.
Особистісна готовність характеризує уміння дитини орієнтуватися в навколишньому світі, запас її знань, ставлення до школи, самостійність дитини, її активність й ініціативу, розвиток потреби у спілкуванні, вміння встановити контакт з однолітками і дорослими.
Інтелектуальна готовність дитини до школи включає в себе розвиток фонематичного слуху, зорового сприймання, образних уявлень, розвиток таких психічних процесів, як сприймання, увага, спостережливість, пам'ять, уява, а також розумовий і мовленнєвий розвиток.
Шкільний психолог та вчитель вивчають індивідуальні особливості дитини з метою найефективнішого впливу на її всебічний розвиток та виховання у процесі навчання після зарахування до 1 класу.