Понеділок, 23.10.2017, 10:05
Вітаю Вас Гість | RSS
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Форум освітян Зачепилівщини » Ділимося досвідом » Використання ІКТ на уроках історії.
Використання ІКТ на уроках історії.
МайяДата: П`ятниця, 06.01.2012, 18:57 | Повідомлення # 1
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
Сучасний етап розвитку світової цивілізації визначається як перехід від індустріального до інформаційного суспільства, появу якого пов’язують з інформаційною революцією, розвитком інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), які радикально змінюють суспільне життя.
У Національній доктрині розвитку освіти в Україні зазначено: «пріоритетом розвитку освіти є впровадження сучасних ІКТ, що забезпечують подальше удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві.»
Провідною метою застосування ІКТ на уроці історії є досягнення більш глибокого осмислення навчального історичного матеріалу, образне сприйняття, посилення емоційного впливу історії на особистість учня, його «занурення» в досліджувану епоху. Це відбувається за рахунок карт, схем, навчальних картин, відео та аудіо коментарів, представлених в електронному варіанті.
Проте комп’ютер ніколи не зможе повністю замінити вчителя.
 По-перше, тільки вчитель може зацікавити учнів, викликати допитливість, завоювати довіру;
 По-друге, він може спрямувати їх увагу на ті або інші важливі аспекти предмету, який вивчається;
 По-третє, тільки педагог зможе відзначити їх старанність та знайти шляхи спонукання до навчання.
Проте вчителю слід пам’ятати, що будь-який навчальний процес базується на використанні педагогічних технологій, тому ІКТ мають набути педагогічного змісту.
Внаслідок використання ІКТ на уроках історії:
• збільшується можливість використання наочних матеріалів;
• підвищується ефективність роботи учителя і учня;
• встановлюється міжпредметний зв'язок з основами інформатики та обчислювальної техніки;
• стає можливою організація проектної діяльності учнів під керівництвом учителя, спрямована на створення електронних навчальних продуктів;
• змінюється ставлення до комп’ютера: учні починають сприймати його як інструмент для роботи в будь-якій галузі людської діяльності, а не як цікаву іграшку.
Отже, завдяки поєднанню традиційних педагогічних технологій та ІКТ вдається зробити урок більш насиченим та цікавим.
Під час підготовки до уроку вчитель має визначитися: «Чи треба використовувати комп’ютер на цьому уроці? На якому саме етапі уроку використання комп’ютера буде найбільш доцільним?»
Комп’ютер може використовуватися на всіх етапах навчального процесу: при поясненні нового матеріалу, узагальнення повторенні, перевірці та корекції знань, умінь та навичок школярів. При цьому комп’ютер, як інструмент в руках вчителя може використовувати наступні функції:
1) джерела навчальної інформації;
2) наочного посібника;
3) тренажера;
4) засобу діагностики та контролю;
5) засобу підготовки та зберігання навчального матеріалу;
6) обчислювальної машини та програвача.

На уроках історії можна використовувати прості фото та відеоматеріали. Наприклад, у 6 класі при вивченні поем Гомера «Ілліада» можна показати епізод з фільму «Троя», де греки залишили величезного коня на березі моря. Це посилює уяву і таким чином матеріал краще запам’ятовується.
Взагалі презентації можна використовувати на будь-якому уроці. Наприклад, на уроці Харківщинознавства з теми «Тваринний світ» у 8 класі, можна просто перерахувати тварин, які мешкають на нашій місцевості, а можна це зробити у вигляді цікавої презентації, яка буде значно цікавішою дітям.
На жаль, в нашій школі, ще немає такої можливості, щоб учні самостійно на уроці працювали за комп’ютерами, але всі вчителі мають можливість застосовувати ці технології на практиці зробивши таким чином урок значно цікавішим.


Будь попроще и к тебе потянутся ЛЮДИ!!!
 
Форум » Форум освітян Зачепилівщини » Ділимося досвідом » Використання ІКТ на уроках історії.
Сторінка 1 з 11
Пошук: